تابلو چلنیوم چیست | 30% تخفیف واقعی 100% تضمین کیفیت

تابلو چلنیوم چیست | 30% تخفیف واقعی 100% تضمین کیفیت

تاریخچه تابلو چلنیوم

تاریخچه تابلو چلنیوم به سال 2000 میلادی در کشور اسپانیا باز می گردد. در این سال، صنعتگران اسپانیایی با ایده پردازی بر روی آلیاژ آلومینیوم، ورق هایی با سطح آیینه را با گذراندن یک سری مراحل فرآوری ایجاد نمودند که ظاهری مانند فلز استیل داشت و نام آن را چلنیوم نهاد.

پس از اسپانیا، تایوان برای دومین بار محصولی مشابه را با نام تجاری آلوباند به بازار عرضه نمود و کشور پیشرو سوم در زمینه تولید و عرضه تابلو چلنیوم، چین است. چین محصولاتی با برندهای متفاوت از جمله آلوشاین، آلوتیپ، سهند و ... را وارد بازار نمود.

تابلو چلنیوم با ورود به بازار تابلوسازی، تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد نمود. این تابلو به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود مانند زیبایی، استحکام، تنوع و قیمت مناسب، به سرعت مورد استقبال کسب و کارها و سازمان های مختلف قرار گرفت.

L6BsLPajAx

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم از درخشان ترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی به شمار می آید که به شکل های متفاوتی مثل: تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم ستاره ای، تابلو چلنیوم دوبل، تابلو چلنیوم لترمکس و ….با کمک رول چلنیوم (از جنس آلومینیوم) طراحی و آماده می شود.

تابلو چلنیوم نوعی تابلو تبلیغاتی است که با استفاده از لبه های آلومینیومی و پلکسی گلاس ساخته می شود. حروف تابلو چلنیوم از پلکسی گلاس ساخته شده اند و با استفاده از لبه های آلومینیومی به هم متصل می شوند. لبه های آلومینیومی در انواع مختلف و رنگ های مختلف موجود هستند.

حروف برجسته چلنیوم :به حروفی گفته می‌شود که از دو قسمت لبه و رویه تشکیل شده‌اند. لبه حروف از جنس آلومینیوم است و رویه حروف از جنس پلکسی گلاس است. این حروف به دلیل زیبایی، مقاومت و دوام بالا در میان صاحبان مشاغل و کسب و کارها بسیار محبوب هستند.

 IhwRvbPe2P

اجزای تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

پلکسی گلاس: رویه حروف تابلو چلنیوم از پلکسی گلاس ساخته می شود. پلکسی گلاس یک ماده شفاف و براق است که در برابر نور و شرایط جوی مقاوم است.

لبه های آلومینیومی: لبه های آلومینیومی در اطراف حروف تابلو چلنیوم قرار می گیرند و به آن ها شکل می دهند. لبه های آلومینیومی در انواع مختلف و رنگ های مختلف موجود هستند.

نورپردازی: حروف تابلو چلنیوم معمولاً از پشت نورپردازی می شوند. نورپردازی می تواند با استفاده از لامپ های SMD، LED یا نئون انجام شود.

 WKxlXw5T06

درباره چلینیوم:

کلمه چلینیوم از ترکیب دو کلمه لاتین channel + aluminium   به وجود آمده است. channelدر لغت به معنای یک جسم U شکل و کانال بوده و چون لبه های حروف لاتین و فارسی و اشکال مختلف بعد از چسباندن به کناره ها به حالت U شکل در آمده و این نام را به خود گرفته است.

کلمه channel به سبب جنس لبه آلومینیومی با کلمه aluminium  ترکیب گشته و کلمه channelium  را به وجود آورده است.

وزن سبک و غیر قابل زنگ زدگی سبب شده که از آلومینیوم در ساخت تابلو چلینیوم استفاده شود و ظاهری بسیار شبیه به استیل داشته باشد. این ترکیب سبب زیبایی و دوام بیشتر آلومینیوم شده است.

EBTapEZ7jb

انواع تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم بر اساس نحوه نورپردازی به انواع زیر تقسیم می شود:

  • تابلو چلنیوم ساده: در تابلو چلنیوم ساده، تنها قسمت حروف از پشت نورپردازی می شود.
  • تابلو چلنیوم کریستالی: در تابلو چلنیوم کریستالی، علاوه بر قسمت حروف، فضای خالی بین حروف نیز از پشت نورپردازی می شود. این امر باعث می شود تابلو چلنیوم ظاهری کریستالی و درخشان داشته باشد.
  • تابلو چلنیوم سوپر ساین: در تابلو چلنیوم سوپر ساین، علاوه بر قسمت حروف، لبه های آلومینیومی نیز از پشت نورپردازی می شوند. این امر باعث می شود تابلو چلنیوم ظاهری برجسته و سه بعدی داشته باشد.

جهت مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر روی انواع تابلو چلنیوم کلیک نمایید.

 YgYWtuABFz

کاربرد و مزایای تابلو چلنیوم

  1. تنوع زیادی در طرح و رنگ ،سایز دارند
  2. قابلیت نور پردازی و اضافه کردن متریال دارند
  3. صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی میکنند
  4. دارای سرویس دهی آسان هستند
  5. در برابر انواع آب و هوا از خود مقاومت نشان میدهند
  6. به راحتی شستشو داده میشوند.
  7. طول عمر زیادی دارند

 ouwlyRpb6a

تابلو چلینیوم با دیگر تابلو های تبلیغاتی چه تفاوتی دارد؟

  1. تمامی حروف برجسته در تابلو های چلینیوم دارای محفظه جداگانه بوده و هر حرف به صورت جدا از باقی حروف شکل داده میشود.
  2. این تابلو برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل حروف دارای روکش محافظ بوده و همین امر سبب براق و درخشان شدن حروف داخل تابلو است.
  3. تابلو چلنیوم تنها تابلویی است که نور داخل حروف را در شکل های الماس، ستاره ، دایره و یا کریستال به نمایش می گذارد.

 Y98oFaar7e

روش های ساخت تابلو چلنیوم

  • ساخت تابلو چلنیوم به صورت دستی: در این روش تمامی پروژه به صورت دستی انجام پذیرفته به لبه ها حالت داده می شود. تنها قسمتی که به صورت دستی صورت نمیپذیرد، قسمت رویی آن است که از جنس پلکسی گلاس بوده و باید با دستگاه لیزر برش داده شود البته این روش متقاضیان بیشتری نیز دارد.
  • ساخت تابلو چلنیوم توسط برش با دستگاه: در این روش لبه ها با دستگاه برش و خم حالت داده شده و تمامی حالت و زوایا حروف نیز با دستگاه برش شکل گرفته و توسط حروف سازان متصل میشود.

مراحل ساخت حروف برجسته چلنیوم عبارتند از:

  1. طراحی حروف مورد نظر
  2. برش پلکسی گلاس
  3. خمکاری لبه آلومینیوم
  4. چسباندن لبه آلومینیوم به پلکسی گلاس
  5. زیرسازی حروف
  6. نصب حروف

 JePRzwrApc

قیمت تابلو چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم به عوامل مختلفی مانند اندازه تابلو، نوع لبه های آلومینیومی، نوع نورپردازی و ... بستگی دارد. به طور کلی، قیمت تابلو چلنیوم نسبت به سایر انواع تابلوهای تبلیغاتی بالاتر است.

عوامل مختلفی در تعیین قیمت تابلو چلنیوم تأثیرگذار هستند، از جمله:

  • نوع لبه چلنیوم: لبه چلنیوم از جنس آلومینیوم است و در انواع مختلفی مانند ساده، طلایی، لترمکس و پلاستیکی تولید می‌شود. قیمت لبه‌های مختلف چلنیوم متفاوت است.
  • نوع حروف برجسته: حروف برجسته تابلو چلنیوم معمولاً از جنس پلکسی گلاس هستند. قیمت پلکسی گلاس نیز با توجه به نوع و کیفیت آن متفاوت است.
  • نوع نورپردازی: تابلو چلنیوم می‌تواند به‌صورت نور مخفی یا نور مستقیم ساخته شود. قیمت نور مخفی بیشتر از نور مستقیم است.
  • اندازه و ابعاد تابلو: هر چه اندازه و ابعاد تابلو بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.
  • تعداد حروف و کلمات: هر چه تعداد حروف و کلمات در تابلو بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

 qFPHYfyyDR

جمع بندی

تابلو چلنیوم نوعی تابلو تبلیغاتی زیبا و جذاب است که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. این تابلوها برای تبلیغات انواع کسب و کارها مناسب هستند.

جهت مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر روی تابلو چلنیوم کلیک نمایید.

 تهیه و تنظیم: ملیحه صبوری


مقالات دیگر

تابلوسازی نشان شهر

شرکت تبلیغاتی نشان شهر سازنده مدرنترین تابلوهای تبلیغاتی در ایران می باشد که دارای بیش از 30 سال سابقه در کارنامه خود دارد. این مجموعه عظیم تبلیغاتی هم اکنون کلیه تولیدات خود را با 20 % تخفیف به مشتریان در سراسر کشور ارائه می نماید.

اطلاعات تماس

از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید:

  • آدرس : تهران - میدان هفت تیر – خیابان کریمخان زند خیابان ایرانشهر – روبه روی پارک هنرمندان کوچه شهید جوادی – پلاک 1

  • تلفن :  09125725622 | 021-88300886

  • سامانه ندای مشاور : 09125725622

  • آدرس پست الکترونیک : info [at] tabloshahrco [dot] ir


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت  تابلو نشان شهر می باشد.